Jeśli więc znaleźliśmy się w sytuacji opóźnienia lotu, przewoźnik musi nam zapewnić bezpłatnie posiłki i napoje oraz możliwość przeprowadzenia dwóch rozmów telefonicznych, nadania dwóch przesyłek faksowych lub e-maili.

Natomiast w przypadku gdy opóźnienie wynosi co najmniej 5 godzin, zyskujemy prawo do zwrotu kosztów biletów lub lotu powrotnego. W sytuacji opóźnienia lotu skutkującego koniecznością pobytu na lotnisku w nocy, możemy liczyć na bezpłatne zakwaterowanie w hotelu i transport między lotniskiem a hotelem.

Można starać się także o odszkodowanie za opóźniony lot. Warunkiem wystąpienia o roszczenie jest opóźnienie lotu o co najmniej 3 godziny. Co istotne, zasady wypłaty odszkodowań są takie same w całej UE, w Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz w Szwajcarii. Odszkodowanie za opóźniony lot przysługuje pasażerom lotów rejsowych, charterowych oraz tanich linii lotniczych. W dochodzeniu roszczeń pomoże nam dobra kancelaria prawna.

Więcej informacji na temat uzyskiwania odszkodowań za opóźniony lot na stronie: http://www.mecenas.biz/porady/odszkodowanie-za-opozniony-lot/.